SSM infoPress Forum

Servicii si tiparituri in domeniul securitatii si sanatatii in munca
 
AcasaAcasa  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 Considerente privind prevenirea accidentelor de munca

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
C.Bararu
Admin


Mesaje : 34
Data de înscriere : 19/05/2008

MesajSubiect: Considerente privind prevenirea accidentelor de munca   Lun Iun 30, 2008 12:29 pm

Am primit la redactie un material pe care ne grabim sa vi-l punem la dispozitie. In el se "vorbeste" din cate ne-am dat seama despre o noua profesie: consilierii de prevenire. Cititi si daca aveti de facut comentarii, faceti-le! Noi ne vom face datoria si le vom transmite autorului B.B.

Incepând cu 1 ianuarie 2005 a intrat în vigoare Legea 346/2002, privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale. Punerea în aplicare a prevederilor legii se face de către CNPAS, Direcția Generală pentru Accidente de Muncă și Boli Profesionale, iar la nivelul județelor prin Casa Județeană de Pensii, respectiv municipiul București, prin compartimente de specialitate.
S-a asigurat astfel cadrul legal de transpunere a Directivelor U.E. în domeniul prevenirii, a convențiilor O.I.M. – proces continuu datorită faptului că emiterea acestora continuă – dar pentru etapa aceasta imperativă fiind implementarea noilor acte normative astfel încât aplicarea acestora să fie asigurată la nivelul agenților economici.
În baza Legii 346/2002 s-au stabilit raporturi de asigurare între Asigurător (CNPAS) și Asigurat (Agent Economic), beneficiarii fiind salariații – riscurile asigurate fiind accidentele de muncă și bolile profesionale și consecințele acestora.
Principalele atribuții ale asigurătorului sunt:
- Sprijinirea și îndrumarea activității de prevenire în domeniul SSM a angajatorilor.
- Reabilitare medicală și recuperarea capacității de muncă.
- Indeminzații, compensații și despăgubiri acordate victimelor accidentelor de muncă și bolilor profesionale.
Fiind o activitate nouă în România, s-a pus desigur un accent deosebit pe formarea factorului uman în acest nou domeniu.
Astfel printr-un program Phare de asistență tehnică privind implementarea sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, parteneri fiind specialiști în domeniu din Franța și Germania, CNPAS a format 128 persoane.
Cunoștințele teoretice însușite prin module în domeniul juridic, tarificare-reabilitare, riscuri, metodele prevenirii, management SSM, informare-comunicare, au fost completate și exmperimentate în practică în peste 500 de întreprinderi din țară. Experimentările au avut un rol important și datorită faptului că am fost implicați în exerciții practice. S-au creat astfel centre pilot în țară unde au avut loc experimentări practice ale metodelor de prevenire utilizate pentru îmbunătățirea nivelului de securitate și sănătate la locurile de muncă. Domeniile alese au fost cele predominante în economia națională: agroalimentar, construcții de mașini și construcții.
Au fost formați mai multi formatori care vor avea misiunea de a forma în următorii ani nevoile de formare în domeniu. Pentru început, aceștia, în diferite zone ale țării au organizat și participat împreună cu experții francezi la “Seminarii în domeniul prevenirii”, beneficiarii find Patronii (directori de unități) și Salariații.
Apare astfel o nouă profesie “Consilier de Prevenire”, un specialist cu înaltă calificare. Activitatea lui implică o zestre de cunoștințe pluridisciplinară. Este un specialist care acționează atât în interesul conducătorului întreprinderii (consiliere) cât și al angajaților (aceștia fiind beneficiarii de fapt ai măsurilor de prevenire).
Prin activitatea sa consilierul de prevenire nu are atribuții de inspecție și control, el propune acțiuni de prevenire, el devine factor implicat direct. El caută soluții de prevenire.
“Inamicii” Consilierului de Prevenire sunt riscurile tehnologice și comportamentul riscant al indivizilor.
Conform principiului cauzalității – “Nu există pericol fără o cauză”;
De asemenea, nu se poate configura o măsură pertinentă de prevenire fără a lua în calcul un anumit pericol (risc) specific.
Ce fac Consilierii de Prevenire pentru a da soluții pertinente pentru situațiile periculoase?
- Instruire profesională tehnică, psihologică, juridică etc.
- Dezvoltarea capacității de lucru în echipă
- Îmbunătățirea continuă a capacității de a fi cât mai obiectiv
- Disciplină, Rigurozitate, Metodologie
În întreprinderi un consilier de prevenire: vede, înțelege, întreabă, judecă, emite soluții și veghează la corecta aplicare a soluțiilor propuse de el.
Aceasta este calea sigură de a asigura un nou nivel de competență în domeniul prevenirii, de a se îmbunătăți continuu condițiile de muncă a salariaților și de a se reduce simțitor numărul victimelor accidentelor de muncă și bolilor profesionale.

B.B.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
dragos_verdes



Mesaje : 1
Data de înscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Considerente privind prevenirea accidentelor de munca   Vin Mar 18, 2011 10:35 am

[quote="C.Bararu"]Am primit la redactie un material pe care ne grabim sa vi-l punem la dispozitie. In el se "vorbeste" din cate ne-am dat seama despre o noua profesie: consilierii de prevenire. Cititi si daca aveti de facut comentarii, faceti-le! Noi ne vom face datoria si le vom transmite autorului B.B.

Incepând cu 1 ianuarie 2005 a intrat în vigoare Legea 346/2002, privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale. Punerea în aplicare a prevederilor legii se face de către CNPAS, Direcția Generală pentru Accidente de Muncă și Boli Profesionale, iar la nivelul județelor prin Casa Județeană de Pensii, respectiv municipiul București, prin compartimente de specialitate.
S-a asigurat astfel cadrul legal de transpunere a Directivelor U.E. în domeniul prevenirii, a convențiilor O.I.M. – proces continuu datorită faptului că emiterea acestora continuă – dar pentru etapa aceasta imperativă fiind implementarea noilor acte normative astfel încât aplicarea acestora să fie asigurată la nivelul agenților economici.
În baza Legii 346/2002 s-au stabilit raporturi de asigurare între Asigurător (CNPAS) și Asigurat (Agent Economic), beneficiarii fiind salariații – riscurile asigurate fiind accidentele de muncă și bolile profesionale și consecințele acestora.
Principalele atribuții ale asigurătorului sunt:
- Sprijinirea și îndrumarea activității de prevenire în domeniul SSM a angajatorilor.
- Reabilitare medicală și recuperarea capacității de muncă.
- Indeminzații, compensații și despăgubiri acordate victimelor accidentelor de muncă și bolilor profesionale.
Fiind o activitate nouă în România, s-a pus desigur un accent deosebit pe formarea factorului uman în acest nou domeniu.
Astfel printr-un program Phare de asistență tehnică privind implementarea sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, parteneri fiind specialiști în domeniu din Franța și Germania, CNPAS a format 128 persoane.
Cunoștințele teoretice însușite prin module în domeniul juridic, tarificare-reabilitare, riscuri, metodele prevenirii, management SSM, informare-comunicare, au fost completate și exmperimentate în practică în peste 500 de întreprinderi din țară. Experimentările au avut un rol important și datorită faptului că am fost implicați în exerciții practice. S-au creat astfel centre pilot în țară unde au avut loc experimentări practice ale metodelor de prevenire utilizate pentru îmbunătățirea nivelului de securitate și sănătate la locurile de muncă. Domeniile alese au fost cele predominante în economia națională: agroalimentar, construcții de mașini și construcții.
Au fost formați mai multi formatori care vor avea misiunea de a forma în următorii ani nevoile de formare în domeniu. Pentru început, aceștia, în diferite zone ale țării au organizat și participat împreună cu experții francezi la “Seminarii în domeniul prevenirii”, beneficiarii find Patronii (directori de unități) și Salariații.
Apare astfel o nouă profesie “Consilier de Prevenire”, un specialist cu înaltă calificare. Activitatea lui implică o zestre de cunoștințe pluridisciplinară. Este un specialist care acționează atât în interesul conducătorului întreprinderii (consiliere) cât și al angajaților (aceștia fiind beneficiarii de fapt ai măsurilor de prevenire).
Prin activitatea sa consilierul de prevenire nu are atribuții de inspecție și control, el propune acțiuni de prevenire, el devine factor implicat direct. El caută soluții de prevenire.
“Inamicii” Consilierului de Prevenire sunt riscurile tehnologice și comportamentul riscant al indivizilor.
Conform principiului cauzalității – “Nu există pericol fără o cauză”;
De asemenea, nu se poate configura o măsură pertinentă de prevenire fără a lua în calcul un anumit pericol (risc) specific.
Ce fac Consilierii de Prevenire pentru a da soluții pertinente pentru situațiile periculoase?
- Instruire profesională tehnică, psihologică, juridică etc.
- Dezvoltarea capacității de lucru în echipă
- Îmbunătățirea continuă a capacității de a fi cât mai obiectiv
- Disciplină, Rigurozitate, Metodologie
În întreprinderi un consilier de prevenire: vede, înțelege, întreabă, judecă, emite soluții și veghează la corecta aplicare a soluțiilor propuse de el.
Aceasta este calea sigură de a asigura un nou nivel de competență în domeniul prevenirii, de a se îmbunătăți continuu condițiile de muncă a salariaților și de a se reduce simțitor numărul victimelor accidentelor de muncă și bolilor profesionale.

B.B.[/quote] Intrebarea mea este cum si cu ce fonduri a fost posibil?
Ce pregatire profesionala trebuie sa ai in spate pentru a putea deveni consilierul de care vorbiti mai sus ?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
Considerente privind prevenirea accidentelor de munca
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
SSM infoPress Forum :: SSM infoPress :: Bune practici-
Mergi direct la: